zondag 22 februari 2015

Dagen zonder... het eerste weekend

De eerste dagen zonder chocola zijn best goed verlopen. Maar dan is het weekend.

Op vrijdagavond schuif ik bij vrienden aan tafel. Ik neem een extra portie shepherd's pie en laat het dessert aan mij voorbij gaan. 

Zaterdag trakteer ik mezelf op een wellnessdagje. Na een sauna een verkoelend ijsje verorberen? Dat zou fijn zijn maar het wordt een sapje. Mijn saunagenoot is solidair, neemt ook geen dessert en offert zich op om de niet zo gezonde knabbels bij het sapje te doen verdwijnen.

Zondag ontbijt ik in Huize Colette en dat is geen goed plan. Ik zie toch een beetje af als mijn tafelgenoot royaal de warme chocolade in zijn koffie laat stromen. Dit wordt een must visit van zodra deze dagen zonder afgelopen zijn.
Om te compenseren maak ik mezelf 's avonds een heerlijke vegetarische (!) aubergine met panade van parmezaan en olijven met gebakken aardappeltjes (dank u Jeroen). En dan verwelkom ik mijn dochter terug, geen comfort food meer nodig.

Geen opmerkingen: